شهر بولونیا

بولونیا بزرگترین شهر در منطقه Emilia-Romagna در شمال ایتالیا می باشد و از لحاظ جمعیتی هفتمین شهر پر جمعیت ایتالیا می باشد که حدود یک میلیون نفر در این شهر زیبا ساکن هستند .
این شهر قرن های یکی ازبهترین شهر ها بوده و در زمانی یکی از بزرگترین شهر ها در اروپا بوده است
بولونیا به دلیل وجود برج های زیبا و کلیساهای با رواق های بزرگ مشهور می باشد و یکی از شهر های می باشد که سالیانه تعداد زیادی توریست برای بازدید به شهر مراجعه می کند. دانشگاه بولونیا یکی از سازه های قدیمی این شهر کهن می باشد که در سال 1088 میلادی تاسیس شده است و قدیمی ترین داشنگاه جهان نامیده می شود بهمین دلیل در سال 2000 به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا نامیده شد
اقتصاد بولونیا وابسته به بخش صنعتی که در حال شکوفای در این شهر می شود می باشد که در گذشته به صنعت کشاورزی وابسته بوده است ولیکن اکنون با وجود کارخانه های مشهور خودرو سازی مثل لامبورگینی و دوکاتی همراه با کارخانه های نساجی، شیمی، چاپ، قطعات خودرو سازی و .. می باشد
دانشگاه بولونیا یکی از قدیمی ترین دانشگاه های و مشهور ترین دانشگاه های جهان در این شهر وجود دارد
شهر زیبا بولونیا در حاشیه دست پو می باشد و در کنار کوههای آپنین و در کنار رودخانه رنو و ساوینا واقع شده است ارتفاع مرکز این شهر از سطح دریا 54 می باشد، بهمین دلیل دارای آب و هوای نیمه گرمسیری و مرطوب چهار فضل می باشد.
میزان بارش سالیانه حدود 450 میلی متر می باشد که بیشترین زمان بارش در بهار و پاییز می باشد.
هزینه تحصیل در ایتالیا نسبتاً پایین است. البته در شهرهای بزرگی مانند بولونیا هزینه‌ها کمی بالاتر است و بخش عمده هزینه زندگی مربوط به مسکن است. هزینه زندگی دانشجویی در شهر بولونیا حدود 850 یورو در ماه می‌باشد که شامل هزینه اجاره مسکن، غذا، رفت و آمد و… است.