شهر پادوا

پادووا (به ایتالیایی: Padova) یک شهر و کمون در ناحیه ونتو در شمال ایتالیا است. این شهر مرکز استان پادوا و قطب اقتصادی و ارتباطی ناحیه‌است. جمعیت این شهر (طبق سرشماری سال ۲۰۰۸) ۲۱۲٫۵۰۰ نفر است. پادووا در کنار رودخانه باکیلیون، ۴۰ کیلومتری غرب ونیز، ۲۹ کیلومتری جنوب شرقی ویچنزا قرار دارد.
پادوا شهری دانشجویی محسوب می‌شود و ۶۰۰۰۰دانشجو در آن مشغول تحصیل هستند، علاوه بر این دانشگاه این شهر ۸۰۰ سال سابقه دارد و بیشتر بخاطر درس خواندن گالیلئو گالیله در آنجا مشهور است. دفتر مرکزی شرکت سافیلو (دومین تولیدکننده عینک جهان) در این شهر قرار دارد.
دانشگاه شهر پادوا دانشگاه پادوا می باشد که این دانشگاه در سال ۱۲۲۲ به عنوان مدرسه حقوق تأسیس شد و یکی از برجسته‌ترین دانشگاه‌ها در اوایل اروپای مدرن بود.پادووا دومین دانشگاه در ایتالیا و پنجمین دانشگاه قدیمی باقی مانده در جهان است. این دانشگاه در سال ۲۰۱۰، حدود ۶۵۰۰۰ دانشجو داشت. در سال ۲۰۱۶ «بهترین دانشگاه» در میان موسسات آموزش عالی ایتالیا با بیش از ۴۰٬۰۰۰ دانشجو بود، و در سال ۲۰۱۸، بهترین دانشگاه ایتالیایی طبق رتبه‌بندی آکادمیک دانشگاه‌های جهان (ARWU) رتبه‌بندی شده‌است.
شهر زیبا پادوا معمولا تابستان های گرم و زمستان های بسیار سردی دارد وفصل گرم سال در شهر پادوا ایتالیا از ۴ ژوئن آغاز می‌شود و تا ۱۰ سپتامبر با متوسط دمای ۲۶ درجه سانتی‌گراد در روز ادامه می‌یابد. همچنین گرم‌ترین روز سال در این شهر، ۳۰ جولای با حداکثر دمای ۳۱ درجه سانتی‌گراد و حداقل دمای ۱۹ درجه سانتی‌گراد است. فصل سرد سال نیز در این شهر از ۲۰ ماه نوامبر تا ۲۸ ماه فوریه است و متوسط دما در روزهای سرد حدود ۱۱ درجه سانتی‌گراد است. سردترین روز سال در شهر پادوا ایتالیا ۱۲ ژانویه با حداکثر و حداقل دمای ۶ و ۱- درجه سانتی‌گراد است.
هزینه تحصیل در ایتالیا نسبتاً پایین است. البته در شهرهای مانند پادوا هزینه‌ها مناسب تر است و بخش عمده هزینه زندگی مربوط به مسکن است. هزینه زندگی دانشجویی در شهر پادوا حدود 700 یورو در ماه می‌باشد که شامل هزینه اجاره مسکن، غذا، رفت و آمد و… است.