شهر فلورانس

فلورانس (به ایتالیایی: Firenze)، یکی از شهرهای تاریخی در ایتالیا و هم‌اکنون پایتخت ناحیه توسکانی ایتالیا است. فلورانس در حدود ۳۸۲ هزار نفر جمعیت دارد و پرجمعیت‌ترین شهر توسکانی به‌شمار می‌آید. شهر فلورانس با حومه، بیش از یک میلیون و ۵۲۰ هزار نفر جمعیت دارد.
فلورانس از کانون‌های مالی و بازرگانی اروپای سده‌های میانه و از ثروتمندترین شهرهای دوران خود بود. لئوناردو داوینچی نقاش مشهور بیشتر عمر خود را در فرورانس گذراند. فلورانس را خاستگاه رنسانس ایتالیایی به‌شمار آورده و به آن لقب «آتن سده‌های میانه» داده‌اند.
فلورانس در سال ۸۰ میلادی توسط ژنرال رومی، لوسیوس کورنلیوس سولا، بنیاد شد. او این محل را به عنوان سکونتگاهی برای سربازان بازنشسته خود بنیاد گذاشت و آن را فلوئنتیا (Fluentia) نامید که به معنای «جریان آب» است و به محل قرارگیری این شهر بین دو رودخانه اشاره دارد. نام فلوئنتیا بعدها به شکل فلورنتیا (Florentia) و فیرنتزه درآمد. نام فلورانس که در فارسی رواج دارد شکل فرانسوی این نام است.
شهر فلورانس از سال ۱۸۶۵ تا ۱۸۷۰ پایتخت پادشاهی ایتالیا بوده‌است. در سده‌های میانه فلورانس کانون بازرگانی و امور مالی اروپا بوده و بعدها رنسانس ایتالیا از این شهر آغاز شد. خاندان مدیچی سال‌های طولانی در شهر فلورانس فرمان‌روایی داشتند.
انواع هنر به‌ویژه هنر معماری و تندیسگری در شهر فلورانس جایگاه ویژه‌ای داشته و دارد به طوری که این شهر را به یکی از مهم‌ترین مراکز هنری اروپا تبدیل کرده‌است. فلورانس هم چنین دارای بیش از چهل موزه و نگارخانهٔ هنری می‌باشد که مهم‌ترین آن‌ها گالری اوفیتزی∗ و پالاتزو پیتی∗ به‌شمار می‌آید.
مهم‌ترین مراکز آموزشی فلورانس عبارتند از:
  • دانشگاه فلورانس
  • فلورانس شهری بزرگ در بخش شمالی شبه‌جزیره ایتالیایی است. این شهر همچنین دارای سه رود فرعی و چندین نهر است که در شهر فلورانس جریان دارند. آشنایی با شرایط آب و هوایی نیز برای افرادی که تمایل به زندگی و یا تحصیل در فلورانس دارند باید علاوه بر آشنایی با هزینه زندگی در فلورانس از آب و هوای فلورانس نیز مطلع شوند. به طور کلی آب و هوای فلورانس نیمه حاره و مدیترانه‌ای است. تابستان‌ها نیز در این شهر گرم و زمستان‌ها خنک و مرطوب است. همچنین دمای هوا در این شهر به طور معمول به درجه یخ‌زدگی نمی‌رسد ولی بیشتر اوقات، بارش برف در شهر فلورانس، محتمل است. برای آشنایی پیشتر با آب و هوای فلورانس بهتر است با شرایط آب و هوا در فصول مختلف سال آشنا شویم که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.
    افرادی که تمایل به زندگی در شهر فلورانس ایتالیا را دارند، باید با هزینه‌های زندگی در این شهر آشنا شوند. همانطور که می‌دانید هزینه زندگی بسته به سبک زندگی افراد مختلف، متفاوت است اما به طور متوسط این هزینه برای یک نفر (صرف نظر از اجاره ماهیانه) حدود 600 یورو در ماه است.

    درباره فلورانس

    تحصیل در ایتالیا

    تحصیل رایگان در ایتالیا

    بورسیه ایتالیا

    بورسیه تحصیلی ایتالیا

    تحصیل در دانشگاه فلورانس