شهر میلان

وِنیز (به ایتالیایی: Venezia) جزیره‌ای در شمال ایتالیا که در خلیجی از تالاب ونتزیا در نزدیکی دریای آدریاتیک قرار گرفته‌است و به صورت جزیره‌های کوچک است. جزیره‌ها به وسیلهٔ کانال‌هایی از هم جدا شده‌اند و تردد در شهر به وسیله قایق صورت می‌گیرد و خودرویی وجود ندارد.
شهر ونیز یکی از شهرهای گردشگرپذیر جهان است و سالانه میلیون‌ها گردشگر به این شهر می‌روند. از دیدنی‌های این شهر می‌توان به میدان سن مارکو محل دفن مرقس یکی از حواریون عیسی مسیح که به سن مارکو مشهور است، اشاره کرد.
شهر ونیز به خاطر شکل عجیب و همچنین تعدد آثار تاریخی و هنری و معماری در لیست میراث جهانی یونسکو نیز قرار گرفته که همین موجب شده سالانه میلیون‌ها نفر (بیست میلیون به‌طور تخمینی) از سر تا سر جهان برای دیدن این شهر سفر کنند.
نام ونزیا در ایام قدیم به تمام منطقه ونتو و فریولی اطلاق می‌شد.
ونیز شهر جشنواره‌ها و کارناوال‌ها نیز هست. برای مثال جشنوارهٔ فیلم ونیز در اواخر اوت، هر سال یکی از اتفاقات مهم دنیای فیلم و هنر است. کارناوال ونیز هم که در ماه فوریه در تمام شهر برپاست، از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین کارناوال‌های جهان است. این کارناوال به کارناوال ماسک‌ها نیز مشهور است. ماسک‌های فیلم چشمان کاملاً بسته را نیز هنرمندان این شهر ساخته‌اند. به‌غیر از ماسک‌ها، کریستال‌های ونیزی هم شهرت فراوان دارند و طرز ساخت‌شان دیدنی‌است. این کریستال‌ها را با روش سنتی در جزیره‌های اطراف ونیز (مورانو و بورانو) می‌سازند.
شاید تعحب بکنید وقتی که متوجه بشوید که سالانه 14 میلیون نفر از این شهر بازدید می کنند که این موضوع باعث مشاغل زیادی در این شهر شده باشد، این شهر بعد از بعد از رم پر بازدید ترین شهر ایتالیا می باشد، پس اقتصاد اصلی این شهر بر صمعت گردشگری می چرخد.
مهم‌ترین مراکز آموزشی شهر ونیز عبارتند از:
  • دانشگاه ونیز
  • آب و هوای شهر ونیر در بیشتر ایام سال مرطوب می باشد و اما در فصل تابستان میزان رطوبت هوا در این شهر بالا می باشد ولی در بیشتر ایام تابستان شهر ونیز حداکثر دمای 23-24 درجه سانتی گراد را دارد، در این شهر زیبای ساحلی احتمال بازش برف در زمستان بسیار کم می باشد.ر نادر است
    افرادی که تمایل به زندگی در شهر ونیز ایتالیا را دارند، باید با هزینه‌های زندگی در این شهر آشنا شوند. همانطور که می‌دانید هزینه زندگی بسته به سبک زندگی افراد مختلف، متفاوت است اما به طور متوسط این هزینه برای یک نفر (صرف نظر از اجاره ماهیانه) حدود 700 یورو در ماه است.

    درباره ونیز

    درباره شهر ونیز ایتالیا

    تحصیل در ایتالیا

    تحصیل رایگان در ایتالیا

    بورسیه ایتالیا

    بورسیه تحصیلی ایتالیا

    تحصیل در دانشگاه ونیز