شهر جنوآ

جنوآ (به ایتالیایی: Genova) شهری بندری در کرانه شمالی مدیترانه و شمال غربی ایتالیا در نزدیکی مرز فرانسه است. واژه «جنوا» برگرفته شده از واژه لاتین یانوا (ianua) به معنای دروازه یا واژه جنو (Genu) به معنای زانواست.
تاریخ تأسیس جنوا به عنوان یک بندر، به قرن چهارم پیش از میلاد باز می‌گردد.این شهر رومی، خیلی زود به عنوان یک محل تقاطع راه‌های اصلی، یک بندر نظامی و یک بازار برای اهالی لیگوریا با رشد خیلی سریعی مواجه شد. بعد از سقوط امپراتوری روم، این شهر به تصرف اوستروگوت‌ها و لمباردها در آمد و برای مدت نسبتاً طولانی به عنوان یک بندر ماهیگیری و کشاورزی با حجم کمی از مبادلات تجاری از رشد و توسعه بازماند. این شهر بعدها توسط فرانسوی‌ها، مسلمانان و در نهایت میلانی‌ها تصرف گردید. رشد جمعیتی و رشد اقتصادی اروپا در قرن دهم میلادی، فرصتی را فراهم کرد تا اهالی جنوا در نبرد با سربازان خلافت فاطمیان فایق شوند.
جنوا مرکز استان جنوا در شمال غرب ایتالیا در ناحیه لیگوریا و بندری کنار خلیج جنوا در قسمتی از دریای لیگوریا است و جمعیت آن در حدود ۶۱۰٬۰۰۰ نفر است.
شهر کنار یک لنگرگاه طبیعی و در پای گذرگاهی در غرب رشته کوه‌های آپنینه واقع شده.
مردم جنوا عمدتاً به گویش جنوایی صحبت می‌کنند.
در این شهر اماکن گردشگری زیادی وجود دارد.
امکانات این بندر که در جنگ جهانی دوم خسارات بسیاری دید، توسعه یافته و مدرن شده‌است. کشتی‌سازی صنعت اصلی جنوا است. محصولات آهنی و فولادی، قطعات موتور و اتومبیل، وسایل منجمدسازی، جنگ افزار، شیمیایی، صابون و پردازش محصولات کشاورزی از دیگر صنایع مهم این شهر است.
صنایع و مناطق مسکونی در شرق و غرب روی تپه‌ها به موازات ساحل و پشت بندر قدیمی توسعه پیدا کرده‌اند. در میان شهر کلیسای سبک گوتیک رومی سن دوناتو (San Donato) متعلق به قرون ۱۲ و ۱۳ قرار دارد و جلوی لنگرگاه ساختمان پلازو سن جورجو (Palazzo San Giorgio) قرار دارد که در قرن ۱۴ ساخته شده‌است.
اقتصاد شهر جنوآ ایتالیا بیشتر بر اساس حضور گردشگر در این شهر ساحلی زیبا می باشد سالانه گردشگران زیادی از سرتاسر دنیا برای دیدن این به جنوآ می آیند
دانشگاه جنوا، از جمله بزرگترین دانشگاه های کشور ایتالیا، می باشد. دانشگاه جنوا، در زمینه علوم کامپیوتری در میان دانشگاه های اروپایی، در جایگاه بالایی قرار گرفته است؛ این دانشگاه، بهترین مؤسسه علمی در ایتالیا و دارای رتبه 34 ام در اروپا می باشد. همچنین در زمینه گرافیک کامپیوتری نیز، دانشگاه جنوا، در مرتبه دوم کشور ایتالیا و مرتبه 35 ام اروپا را از آن خود کرده است.
آب و هوای شهر جنوا گرم و معتدل است. بارش باران در فصل زمستان، بسیار بیشتر از فصل های دیگر، در این شهر می باشد. آب و هوای این شهر، بر طبق سامانه طبقه بندی اقلیمی کوپن Csa در نظر گرفته می شود. میانگین دما سالانه در شهر جنوا 14.7 درجه سانتیگراد، و میانگین میزان بارش سالانه در حدود 1086 میلی متر است. بهترین زمان سال برای بازدید از جنوا، از اوایل ماه ژوئیه تا اواخر ماه آگوست می باشد.
افرادی که تمایل به زندگی در شهر رم ایتالیا را دارند، باید با هزینه‌های زندگی در این شهر آشنا شوند. همانطور که می‌دانید هزینه زندگی بسته به سبک زندگی افراد مختلف، متفاوت است اما به طور متوسط این هزینه برای یک نفر (صرف نظر از اجاره ماهیانه) حدود 700 یورو در ماه است.

درباره جنوا

تحصیل در ایتالیا

تحصیل رایگان در ایتالیا

بورسیه ایتالیا

بورسیه تحصیلی ایتالیا

تحصیل در دانشگاه جنوا