شهر پیزا

پیزا (به ایتالیایی: Pisa) شهری واقع در توسکانی در مرکز کشور ایتالیا است که بر کرانهٔ شرقی دهانهٔ رود آرنو در دریای تیرنی قرار دارد. این شهر به خاطر وجود برج پیزا در آن معروف است با وجود این بیش از ۲۰ بنای تاریخی دیگر شامل کلیسا، کاخ و پل‌هایی بر فراز رودخانهٔ آرنو نیز در این شهر قرار دارند. شهر پیزا خاستگاه دانشگاه پیزا است که قدمت آن به قرن ۱۲ میلادی باز می‌گردد و همچنین مدرسه عالی نرمال پیزا (Scuola Normale Superiore di Pisa) است که در سال ۱۸۱۰ توسط ناپلئون تاسیس شد.
سیستم اقتصادی استان پیزا با فعالیتهای متعدد مشخص می شود: بخشهای صنعتی (دریایی ، کفش ، مکانیکی ، شیمیایی و دارویی) ، جهانگردی و پیشنهادات متنوع آن (دریا ، کوهستان ، گردشگری فرهنگی ، گردشگری کشاورزی) ، گل کاری ، محصولات محلی ، شراب ، روغن و ... جزو فعالیت های هستند که شهر پیزا فعال می باشند.
مهم‌ترین مراکز آموزشی شهر پیزا عبارتند از:
  • دانشگاه پیزا
  • شهر پیزا به طور کلی دارای تابستان‌های کوتاه، گرم و مرطوب به همراه آسمان صاف و بدون ابر است. زمستان‌های این شهر نیز طولانی، سرد به همراه آسمان نیمه ابری است. دمای هوا نیز در طول سال در شهر پیزا از ۳ درجه سانتی‌گراد تا ۳۰ درجه سانتی‌گراد متغیر بوده و دمای کمتر از ۳- درجه سانتی‌گراد و یا بیشتر از ۳۳ درجه سانتی‌گراد در این شهر بسیار نادر است.
    فصل گرم سال نیز در شهر پیزا از ۱۵ ماه ژوئن آغاز شده و تا ۱۲ ماه سپتامبر با متوسط دمای ۲۶ درجه سانتی‌گراد در روز ادامه می‌یابد.فصل سرد سال هم در شهر پیزا از ۱۹ ماه نوامبر آغاز شده و تا ۱۳ ماه مارس با متوسط دمای ۱۴ درجه سانتی‌گراد در روز ادامه می‌یابد.
    افرادی که تمایل به زندگی در شهر فلورانس ایتالیا را دارند، باید با هزینه‌های زندگی در این شهر آشنا شوند. همانطور که می‌دانید هزینه زندگی بسته به سبک زندگی افراد مختلف، متفاوت است اما به طور متوسط این هزینه برای یک نفر (صرف نظر از اجاره ماهیانه) حدود 600 یورو در ماه است.

    درباره پیزا

    تحصیل در ایتالیا

    تحصیل رایگان در ایتالیا

    بورسیه ایتالیا

    بورسیه تحصیلی ایتالیا

    تحصیل در دانشگاه پیزا