شهر تورین

تورین (در ایتالیایی: Torino ) شهری در شمال غربی ایتالیا و مرکز استان پیه مونته (در ایتالیایی Regione Piemonte) و نیز مرکز شهرستان تورینو می‌باشد. تورین نخستین پایتخت ایتالیا در فاصله سالهای ۱۸۶۱ تا ۱۸۶۵ می‌باشد. به لحاظ جمعیّتی چهارمین و به لحاظ اقتصادی سومین شهر مهمّ ایتالیاست.
معنای نام این شهر چندان پیچیده نیست و به سان نام برخی از اماکن به ریشه‌های دور تاریخی زبان بازنمی‌گردد: واژه "Torino" مرکّب از دو بخش "Toro" که در زبان ایتالیایی به معنای گاو نر است و پسوند "ino" که در دستور زبان ایتالیایی کارکرد مصغّر سازی (کوچک کردن) اسامی مذکّر را دارد، می‌باشد؛ بنابراین می‌توان این واژه را به فارسی، «گاو نر کوچک» (و نه گوساله نر) ترجمه کرد.
تورین مرکز اصلی خودرو و شرکت های هوافضا است، کارخانه شرکت فیات (Fabbrica Italiana Automobili Torino؛ کارخانه ایتالیایی اتومبیل تورین ایتالیا)، بخشی از گروه خودروی فیات کرایسلراست که ششمین شرکت بزرگ خودروسازی در جهان است. سایر شرکت های فعال در تورین عبارتند از مازراتی ، لانچیا ، آلفا رومئو ، جنرال موتورز ، ایویکو ، کاپا و … . این شهر همچنین برای صنعت هوافضا شرکت های (Alenia Aeronautica، Thales Alenia Space و Avio) شناخته شده است و ماژول های ایستگاه فضایی بین المللی در تورین تولید می شوند. .
همانطور که می دانید شهر تورین جزو شهر های می باشد که هم دانشجویان زیادی را در خود جای داده و هم شهر صنعتی می باشد.
مهم‌ترین مراکز آموزشی شهر تورین عبارتند از:
  • دانشگاه تورین
  • دانشگاه پلی تکنیک تورین
  • همانطور که می دانید شهر تورین در شمال غربی ایتالیا واقع شده است. در قسمتهای غربی و شمالی توسط رشته کوه آلپ و در قسمت شرقی با تپه ها احاطه شده است . چهار رودخانه بزرگ از این شهر عبور می کنند و به همین علت این شهر نام شهر چهار رودخانه معروف شده است . مهمترین ویژگی های جغرافیایی شهر‌تورین آب و هوای سرد ، قرارداشتن در دامنه های رشته کوه آلپ و رودخانه پو است . در تورین زمستان ها سرد و خشک هستند و تابستان ها خفیف و نه چندان گرم . بارش های بارن معمولا در فصل بهار و پاییز هستند . در شهر تورین تشکیل مه در شهر در زمستان امری طبیعی به حساب می آید .شهر تورین از غرب نزدیک به فرانسه می باشد و از شمال نزدیک به کشور سوئیس می باشد.
    افرادی که تمایل به زندگی در شهر تورین ایتالیا را دارند، باید با هزینه‌های زندگی در این شهر آشنا شوند. همانطور که می‌دانید هزینه زندگی بسته به سبک زندگی افراد مختلف، متفاوت است اما به طور متوسط این هزینه برای یک نفر (صرف نظر از اجاره ماهیانه) حدود ۷۴۱ یورو در ماه است. هرینه در شهر تورین نسبتا از میلان کمتر می باشد ولی شهر تورین جزو شهر های می باشد که هزینه بالاتری برای زندگی را دارا می باشد

    تحصیل در ایتالیا

    تحصیل رایگان در ایتالیا

    بورسیه تحصیلی ایتالیا

    درباره شهر تورین